Kisah lucu d bulan ramadhan ..

by - August 16, 2009

sedar x sedar .. minggu depan, seluruh umat islam akan bpuasa! haha .. skema sungguh ayat ku .. so, nak share sikit la beberapa citer2 lucu ketika bulan puasa .. sometimes, kalau ingat balek, tgolek2 jugak aku bantai gelak ..

citer first nih, blaku bulan puasa 3 tahun lepas kot? masa aku mula kenal kawan aku bnama desmond n kitorg keje sama company .. kitorg jd ajen satu telecommunication provider kat mesia nih .. x sure lah, ari aper .. but ari tu, kebetulan kitorg ader kat this shopping centre .. so, member pompuan, time tuh, time "naik bendera" .. so, diorg x kisah la nak makan ke aper .. masa tuh, aku poasa lg .. dah tengah ari kot? so, tetiba si desmond nih cucuk2 aku, coz dier nak makan ais krim .. so, dier cakap la .. aku nak join ke x? aku plak serba salah .. so, dier cakap la ..

nanti kita borak la dlm bahasa cina kat depan minah jual ais krim .. so, x la nampak sgt!
haha .. so aku buat la jugak .. sambil nunggu minah ni buatkan ais krim, aku pun borak la ngan desmond dlm bahasa cina! hahaha .. benda ni mak bapak aku x tau! mati la klu sampai kat tinge diorg .. huhu ..

next, blaku last year .. 2nd day of puasa ok? aku baru balik dr kch .. saje nak puasa ngan family .. dah la imsak kat sana awal! sampai kat sini, bukak plak lambat .. aku mcm puasa tlebih masa .. ada ot la plak puasa? haha .. so, coz lupa nak request transport dr ofis .. klu nak naik bas, sure penuh .. tambahan aku bawak byk benda dr kch .. so, aku mintak la tolong kawan aku si yass ambik .. so, dier suwuh aku nunggu kat bus stop, seberang ofis .. nak dijadikan citer, sampai lah masa berbukak .. ada lah pakcik ni .. offer kurma kat everybody yg ader kat bus stop .. so, aku ngan x malu pun, tunggu la .. kondifen dier nak offer .. sekali dier lalu je depan aku .. aku pun mcm xlah naik angin .. maybe coz muka aku mcm mamat cina .. so, dier sure x aspect aku ni puasa .. sib baik aku ader chewing gum dlm poket suar .. haha ..

so far, ni je kes2 yg mlucukan time puasa .. klu ingat lg citer2 lain, nanti aku update .. huhu .. slelamat bpuasa ..

You May Also Like

0 comments